fredag 30 januari 2009

Har gått in i v 39...

Enligt att av alla dessa gravidmail som jag får varje vecka, troligen för att jag anmält mig!, så är det såhär:

"Nu är du 38 veckor gången (eller gravid i 39:e veckan, om du föredrar att räkna så). Förlossningen är runt hörnet och din bebis ligger och väntar på rätt tid att födas. Den fortsätter att lägga på sig ett litet lager kroppsfett, som kommer att hjälpa till att hålla rätt kroppstemperatur och kommer att öka lite till i vikt (pojkar tenderar att väga något mer än flickor). Försök ta det lugnt om du kan — det kan ta ett tag till nästa tillfälle. Gå ut och se en film, läs en bok eller ta långa tupplurar istället för att måla om bebisens rum eller vika bebiskläder. Det kan vara värdefullt att tillbringa lite kvalitetstid på tu man hand med din partner om ni kan."

Och när jag läser detta så tänker jag: "Ligger och väntar på rätt tid, jo tack det märker jag. Skulle bra gärna vilja veta när "rätt tid" är. Och att han lägger på sig ett litet lager fett, han är förhoppningsvis skyldig till ett par av alla mina 19 kg."

Tydligen ser det ut ungefär såhär i min mage!

Inga kommentarer: