torsdag 29 januari 2009

MVC-besök, sista föräldrargruppen och tårtkalas

Va nere på MVC för kontroll idag.
+ 19kg tot, 120/85 bltr, 3,5 blodsocker, O´s hjärta slog i 142 och magen mätte 34cm. Han hade enligt bm sjunkit ännu längre ner!, hur långt ner kan han sjunka utan att trilla ut?
Fick kommentaren av bm " du har gått upp 19 kg, hoppas det är mycket vatten så du slipper banta, 19kg är MYCKET". - suck.
Bad henne uppskatta hur stor O är, hon sa 3500g +/- 200g. Ska han redan väga så mycket, har ju två veckor kvar.

i alla fall... efter mvc gick jag en liten sväng i centrum och köpte present till syster-yster, innan det var dax att gå tebax till mvc för sista föräldrarträffen.
Där pratade bm om amning, och tyvärr kände jag som jag gjort de två andra gångerna: att jag inte lärde mig något nytt.

så nu väntar jag på att syster ska komma hit så vi kan ha tårtkalas för henne, men innan det goda ska en tvätt hängas.

Inga kommentarer: