söndag 15 februari 2009

så då va det tydligen igång...

var in till förlossningen då jag tyckte att det kändes lite konstigt, inte direkt ont men bara konstigt och sen så va O så stilla mot vad han brukar vara.
Inne på förlossningen koppla de upp mig på CTG och efter en stund kommer barnmorskan in och säger "men du är ju inne i ett värkarbete, du har värkar var 5:e min" - jasså har jag, blev mitt svar. Trodde värkar skulle göra ondare.
Hade öppnat mig lite till, 3cm nu så det va ju bra. Vi blev ordinerade att åka och äta en pizza och att ringa nu på kvällen igen och säga hur det känns.

Och det känns, i alla fall mera än innan (nu känner jag att det gör ont) det onda har även satt sig i ryggen nu. Dock är det fortfarande 5 min mellan värkarna så vi får se vad de säger när jag ringer.

Återkommer med ny rapport vid förändring!

Inga kommentarer: